Oferte locuri de munca top

Doua Variante de Ocolire primesc finantare prin Programul Transport

Cererile pentru alocarea finanțării prin Programul Transport pentru proiecte rutiere ce vizează construirea a două variante de ocolire au fost depuse de către CNAIR.

Este vorba despre construirea centurilor Târgu Mureș – faza 2 și Bârlad – faza 2.

Varianta de Ocolire Târgu Mureș – Faza 2

Centura va permite devierea traficului de tranzit în afară municipiului Târgu Mureș, știindu-se că, în prezent, traficul de tranzit are și un caracter regional/internațional.

Proiectul prevede construirea a 11,463 km de drum, cinci poduri, două pasaje, un viaduct, două intersecții rutiere de tip giratoriu și două parcări.

Valoarea totală a proiectului este de 308,41 milioane de lei și va fi finanțată prin Programul Transport astfel: contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională 33,7% (103,67 milioane de lei), contribuția proprie 50,5% (155,50 milioane de lei). Diferența până la valoarea totală a proiectului reprezintă cheltuieli neeligibile.

Durata proiectului este de 98 de luni.

Varianta de Ocolire Bârlad – faza 2

Proiectul își păstrează obiectivele inițiale, și anume construirea unui tronson de drum de 11,281 km. De asemenea, proiectul include și construirea a patru poduri, trei pasaje, două intersecții și două parcări.

Pentru o abordare unitară a implementării și monitorizării s-a urmărit identificarea unor indicatori de fazare cuantificabili și auditabili, care să corespundă celor două faze, după cum urmează:

* Faza 1 – lucrări executate și plătite până la dată cererii de finanțare, respectiv lucrări decontate în cadrul contractului de proiectare și execuție lucrări;

* Faza 2 – lucrări executate și plătite în perioada de eligibilitate aferentă PT 2021-2027.

În Faza 1 au fost construite trei poduri și două pasaje.

În a două fază vor fi edificate un pod, două intersecții, două parcări și tronsonul de drum.

Valoarea totală a proiectului este de 96,92 milioane de lei și va fi finanțat prin Programul Transport astfel: contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională 34% (32,92 milioane de lei), contribuția proprie 51% (49,38 milioane de lei). Diferența până la valoarea totală a proiectului reprezintă cheltuieli neeligibile.

Durata proiectului este de 102 luni.

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 3/mai 2024

Sus